Aldrig aldrig aldrig igen!

Sist jag jag drack läsk augusti 2011.
Sist åt godis oktober 2011.
Sist jag åt någon bakelse frivilligt november 2011.

Men jag blev tvungen att äta en jordgubbs sorbé (det var efterrätten på nyårsmiddagen med Patriks familj) kan man ju inte tacka nej till.. Plus att Patik mutade mig och sa att han skulle göra höghöjdsbanan inom en månad då. Så då åt jag den.. SUKCK! Men iallafall det var december 2011.

Nu när jag går förbi plockgodiset eller "bakelse-disken" så blir jag inte ens sugen. Eller ibland. Men jag kommer inte ens ihåg smaken. Av bullar, godis, läsk, choklad osv. Hur smakar det egentligen? Sött salt surt gott det vet jag. Men det var så länge sen nu. Jag menar 8månader ifrån läsk, 4månader ifrån godis, bara 2månader ifrån bakelser/efterrätter men ändå!

Ska fösöka att aldrig dricka läsk igen. Detta blir det minsta problem. Då jag tycker det är onödigt och onyttigt. Visst det är skit gott men ONÖDIGT. Man kan ju leva utan det liksom.

Ska försöka att aldrig äta godis igen. Det står försöka! Okej? Haha är ju så otroligt onyttigt och så länge jag inte är sugen så ska det nog inte vara några problem!

Ska fösöka att aldrig äta en bakelse/efterrätt igen. Det är nog det största problemet för mig (sommaren..) ..GLASSEN!! Hur i helvet ska jag klara mig???


Varför?
För att inte bli tjock(are). Men famrför allt. Jag ska uppfostra mina barn om ca. 10år UTAN GODIS och sötsaker.
Konstigt? Tänk dig själv: att aldrig ha ätit godis, att inta ha det där suget efter något sött hela tiden, att aldrig ha ätit det!! Så skulle jag velat ha blivit uppfostrad. Utan godis! Och om jag ska uppfostra mina barn så, kan jag själv inte gå runt och äta godis liksom. Haha! Jag vet bra famförhållning!! 

Hur?
Jag vet inte. Men det finns ju FRUKT OCH VATTEN! HAHA!

Godkännt: (det goda jag får äta)
Läsk: Endast om finns i någon drik.
Godis: INGENTING!
Efterrätter: Jordgubbar och grädde och fruktsallad och grädde.


Hejdå det var INTE ett nöje att lära känna er!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: