Patrik möter Markus Hellner

Vad ska man säga.. Gillar konseptet med pogrammet att han åker runt till OS-stjärnor innan OS. För det första blir man grymt taggad på OS. För det andra så är det bra för oss mänsikliga att få lite klarare bild av dem här stjärnorna. För det tredje så är det intressant, lärorikt och ispererande att höra deras tankar, åsikter och föreberdeler. För det fjärde så är det grymt kul, sitter och skrattar för mig själv liksom. Det bästa är ju när Patrik är skit kaxig innan "utmanigarna"och sen förlorar ordentligt, och när han ramlar i snön.

I veckans avsnitt möter Patrik Markus Hellner.
Jag har följt Markus i SM. Han är ju som ni kanske vet, lägskideåkare väldigt duktig sådan. Lite av en förebild för mig. Tycker han verkar som en väldigt bra människa. Lugn, sansad, ärlig, trygg och lite blyg. Tycker han är lite chamrig! Han är så gullig uppe i Gällivari. Vet inte varför men jag gillr sånna där killar som är lite blyga. Måste säga att jag blir lite små kär i Maruks. Ska bli grymt kul att följa honom i OS han har ju lovat att vinna över Norges Peter Northug.

Jag håller självklart tummarna för att han gör det, för Norge behöver inget annat än PISK! Och Hellner är en värdig vinnare. Samt att det skulle vara riktigt kul att se just Markus sätta Northug på plats men roligast vore ju om Emil Jönsson också kunde sätta Peter på plats. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: