Vardagens käftsmäll

Ni vet, mellan jobb, handla mat, städa, tvätta, laga mat, gå ut med hunden, gå på kurs, handla julklappar, tanka bilen, sova, äta, aktivera hunden, matlådor osv. Mitt i allt detta kaos står man varje dag. Kampen mot klockan, stresen att hinna med allt och lite till, planer som går i spillo, nedräkningen till helgen, kroppen som säger ifrån, matlådor.. Mitt i detta kaos står man verje dag, stressad för att ta sig till jobbet, stressad för att komma hem, stressad för att slippa köer. Mitt i detta kaos försöker man göra sitt bästa, fortfarande ha tid för sig själv och för sin kära, samtidigt som du ska försöka, både hinna med och orka hålla/ ta kontakt med dem som du inte träffar så ofta. Mitt i allt detta kaos, är det mörker var man än tittar, det är bäcksvart när man går till jobbet och bäcksvart när man kommer hem och svinkallt när man väl är på jobbet.

Idag är jag inte positiv, inte för det minsta, idag är jag en riktig bitterfitta. Men så här är det. Det är inget dröm liv men jag ska ändå inte klaga, det finns dem som har det så mycket värre än mig. Men i bland känner jag bara att jag inte hinner med, jag hinner inte göra ens en tredjedel av det jag vill, jag hinner inte komma ner i varv förens jag börjar stressa upp mig över nästa sak. Det är så många måsten här i livet. Dagar som denna föstår jag, att ens tid och plstd här på jorden inte spelar någon som helst roll. Universom har ingen plan för dig. Universum vet inte ens om att du existerar. Du är inte ens en fjärt i rymnden. Du bara sliter sönder sin kropp och stressar din själ varje dag för att hinna med vadå? Äta sova och jobba. Ja välkommen till livet, this is all there is. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: