Oj vad jag har saknat er - mina "klätterkids"

Idag har jag och Charlie och Charlies kompis Robert var och klättrade idag. Det var alldels för länge sen det hände! Det gick oväntat bra faktiskt. Vi klättrade på en hel del men det känndes både i händerna och i kroppen att det var ett bra tag sen sist. Tror vi har klättrat typ 3 gånger på hela sommaren! Förut klättrade vi 3 gånger i veckan.. Men det får bli ändring på det, vi ska försöka komma i väg oftare iallafall en gång i veckan. 

Träffade även mina gamla "klätterkids". Jobbade som tränare i 4 år på klättercentert i Solna. Var ett väldigt kul extra jobb medans jag pluggade. Underbara ungar framför allt! Och idag var 8 av dem där, och några av deras pappor var även där och klättrade. Blev jätte glad över att se dem och pratade först med deras föräldrar och sen gick jag och pratade med dem. Gud vad stora dem har blivit, kilarna hade växt om mig! Dem var runt 14 år nu allihopa. När jag hade dem var dem 8-12år. Jag var väligt stolt över hur långt dem har kommit och blev väldigt sugen på att åtegå till att träna dem igen! Har verkligen saknat både dem och tränar rollen. När jag sa till dem att jag saknade dem och blev sugen på att träna dem igen blev dem aldelles till sig och tyckte verkligen att jag skulle komma tillbaka. Kramade om allhipa och titta på när några av dem klättrade. Gick fram till deras nuvarande tränare och skröt om att det är min förtjänst att dem har så bra grunder! Får se hur det blir men just nu är jag oerhört sugen på att komma tillbaka till mina kids och tränar rollen!! 

Här är när jag spöar mina elever i klätter twister på klätterskole-avslutningen!
Här är när småttingarna lärde sig läsa leder! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: