Social Söndag

Idag har det hänt mycket. 

Förmiddagen spänderades med svärmor, vi varr på ARLA´s besöksdag (ville se min blivande mans arbetsplats och när han jobbade). Var väldigt mycket folk, närmare 6 000 skulle dit under dagen. Man fick provsmaka massor av sampels, mjölk, ost, yoghurt osv. Fick bulle med kall mjölk, som jag totalt hade glömt bort vilken otroligt god smak det blir när man blandar dessa tillsammans. Vi gick rund turen på arla och jag fick se både var och hur Charlie jobbade.Var intressant och höra hur allt fungerar. Vilken jäkla process det är alltså! För mjölk!

Efter det kom min efterlängtade Emma över på besök, vi tog en lång promenad med lillen och pladdrade på som vi alltid gör. Jag lagade banan pankakor och det blev massor av god frukt och smothie också. Sen kom Emmas mamma Eva så då passade jag på att prata med henne också, var ju hundra år sen sist känns det som! 

Charlie kom hem och vi åkte i väg till en vitnamesk returang ochvi firade Johans (Charlies plast pappas) födelsedag, vi åt middag med han och svärmor. Det var väldigt trevligt, mycket skratt fick kram i kindrna gång på gång! Efter det var det hundarnas tur att ha trevligt så vi åkte till en äng, där dem fick springa frit och busa och jaga pinnar!

Nu ligger jag och Charlie i soffan efter en lång händelserik och ovanligt social söndag. Imorgon väntar en rad ärenden, IKEA och ev. ska en mäklare komma hit.. Mer om det imorgon.
Hoppas ni haft en lika bra söndag som jag!

Här är min och Emmas goda lunch. Receppt kommer på tisdag!

Jag och svärmor i våra snygga rockar och mössor, innan  vi går in på arla mejeri.
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: