En valpig helg!

 Oj oj. Ingen sömn, många skratt, "bakat" godis, kissat hit och dit, rasta, lekt, namnpanik, blivit en tuggleksak och nödhandlat. Ja allt det och mycket mer har vi hunnit med våran första helg med vaplen hemma.


Den lille tycker inte om sin bur till att börja med. Han sover i bur. Men han talar även om hur elaka vi är som "spärrar" in honom i buren på kvällen när vi skall sova. Samt att han ska ut och kissa 2-3 gånger per natt. Jag skulle kunna vakna av att en knapp nål faller på marken. Mina öron är spätsade till tusen även när jag sover. Men det kommer nog bli bättre. Snart kan både han och jag slapna av mer! Plus att han inte kommer behöva gå ut lika ofta och vänja sig vid buren. 

Han är inte särsillt intresserad av sin mat. Vi får jobba hårt och kreaktivt för att lura i honom. Så för att komma igång med belöning och träning satsade jag på riktigt smaskit godis. Har gjort egna leverpastej kuber i ugn åt honom. Vilket han äskade och gör vad som helst för. Kan lägga ut reccept i veckan :)

Rumsrenheten jobbar vi kaotiskt med. Men det har tyvärr hunnit ske 2 olyckor innomhus än så länge. Men man märker att för varje dag som går så lär man sig mer och mer hur han tänker och vad han vill. Vi bor ju på botten våningen så vi har inte så längt ut även fast i bor i lägenhet så det är skönt. Men det mest ultimata hade självklart varit om man hade en liten uteplats/tomt man bara kunde släppa ut honom på!

Namn.. Ja jo det var ju Belgaras eller hur? Ja.. Men nej. Vi försökte med det första dagen men ingås ganska snart båda två att det blev att vi kallade honom för Bellie och det är inte allas fint. Så mitt upp i alltihopa försöker vi komma på ett bra, kort, smidigt namn som flyter på bra i munnen, är snärtigt och som vi båda gillar.. Vilket är oerört svårt!! Kommentera jätte gärna förslag!   

Två levande tuggleksaker har vi också hunnit bli. Han älskar halsband, hår, kläder och allt annat som hör sig och som man inte för bita på och gör väldigt ont på matte och husse. Vi har skäller itne på honom utan avleder honom med en leksak. Men ibland lyckas han få inte en fullträff i handen och då gör det ganska ont faktiskt. Hans valptänder är sylvassa och han är ju inte någon liten papillon som jag är van vid. 

Sen fick vi åka en sväng till djurafärren Bromma Zoo. Då min beställning från ZooPlus ännu inte har kommit. Där handlade vi klicker, halsband, leksaker och lite godis. Klicker och halsband var det mest panik på då jag ville börja med klickern så tidigt som möjligt. Men den var i ZooPlus beställnignen. Så då fick vi handla en i all hast då vi inte när beställnignen tänker komma.. 


Här är lite bilder!  

 
 


Kommentarer
Postat av: Emma bäst Börje

döp honom till Prinsen då?? Haha

Svar: Ja Emma tanken har slagit mig! Men jag kan inte springa runt i uniform och ropa prinsen till en tjänstenhund 🙈😀
hoppas ni har det bra i Grekland!
Louise Dillmann

2015-07-01 @ 17:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: