Anka idag

Idag har jag varit ute på Ekerö och gjort massa ärenden. Passade på att åka ut till Emma som har tollar tiken Doris och träna lydnad och jakt. Vet inte om jag kan kalla det för lydnadsträning då Focus var helt ofokuserad. Idag levande han inte upp till sitt namn, inte konstigt i denna ålder och när det är ny plan, nya intryck och inte minst en snygga tollar löptik i samma ålder som var väldigt väldigt intressant! Så detta pass vill vi helst glömma. Men det kan ju inte gå bra varje dag och igår gick det sinnessjuk bra så får nöja mig med det idag! 

Jakten gick dock oroligt bra idag. Focus inponerade på Emma, som har koll på jakt och appotering till skillnad från mig som inte kan ett skvatt. Sånt är alltid kul och höra från någon som kan. Han gjorde sitt första "sök" vi har ju bara gjort uppletande i vallad ruta tidigare men han visste precis vad han skulle göra, slog på nosen direkt och när han hittat dummien kom han in direkt och jobbade sadigt, tyst, fokuserat, och korrekt även fast det var första gången vi gjorde ett sånt här sök! Riktigt kul när man ser att grunder ger fördel! 

Focus in action med dagens and!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: