Ännu en prins är döpt

Loke är nu döpt. Jag är så nöjd med hela dopet, ceremoni,  hela dagen. Allt var som en dröm. Och vet ni vad! Jag njöt varje sekund. 
Loke var helt fantastisk han åt bara en snabbis efter dopet och "höll" sig hela fikat. 
Jag och Emma och mamma förberedde dekorationerna i lokalen där fikat skulle vara. Charlie passade Loke. Jag verkligen ÄLSKAR att dekorera och jag hade en väldigt klar bild hur jag ville ha det men vet ju aldrig om det blir som man tänkt sig men kan säga att det blev bättre! Jag hann inte ta en ända bild och jag åt första gången kl. 19 på kvällen. Men oj vad mysigt det var och jag är så glad och tacksam för alla som kom och för Lokes alla presenter. Prästen var jätte skön och själva dop ceremonin blev precis som jag ville ha den. Högt i tak, humor, INTE stelt, massa sång och många som deltog. Lokes faste Elina bad Tack bönen, Lokes gudmor (Emma) sjöng: det vackraste jag vet, jag läste en dikt, mitt kusin barn hällde upp dop vattnet, alla barn satt framme vid dopfunten, Lokes moster sjöng: handens fem fingar. Psalmer blev: Tryggare kan ingen vara och du vet väl om att du är värdefull. Jag tycker lilla barn är väldigt fin men det stämmer inte in på Loke ett dugg. Han har knappt sovit sen han kom ut ur min mage så den fick det inte bli. Efter vart det fotografering utanför den vackraste kyrkan i Stockholm (Ekerö kyrka). 
Fikat hölls på hembyggsgården, alla tyckte dekoration och dukning var jätte fint. Och det viktigaste av allt jag var nöjd! Alla hade trevligt och fikat var (tydligen) jätte gott, inge bråk och jag hann prata med alla! 
 
Släkt familj och vänner gjorde denna dag oförglömlig. Är SÅ tacksam över att Loke har så många fina människor i sitt liv. 
Loke Björn Johan Eldwinger 2017-08-27 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: