MIN KNÄSKADA - FASTSTÄLLD

 
Då var det klart.
0727 rang läkeren och kom med bra och dåliga besked. Magnetkamera röntgen hade visat att jag har en tenderad inre spricka i minisken i bägge knän. Detta är allvarligt på sitt sätt men det kunde varit även värre. Dock är jag minst orolig över mina miniskar just nu. Med tanke på att dem här sprickorna upp kom för snart ett år sedan och jag har knatat, krigat och kämpat vidare på mina vingliga knän så vet jag och alla som har någon sorts form av insikt i hur människo kroppen och anatomi fungerar, vi vet att när en skada uppstår i kroppen och man fortsätter belasta kroppen utan att göra något åt denna smärta, försöker kroppen själv att komensera upp denna smärta genom att belasta kroppen på andra sett, oftast snett och vint och helt fel mot hur den ska belastas. Och där faller jag. Jag är ganska säker på att mina leder och mina muskler och musklefesten har tagit stor sryk av denna miss som borde ha upptäkt för ett år sedan på Försvarshälsan.

Det som sker nu är att min läkare från lokala Kallhälls nya Vårdcentral remiterar mig till en knäspecialits på Danderys sjukhus och där kommer en utredning att påbörjas och vi får se vidare som jag får gå till operation, rehab eller annan lösning. Håller tummarna för att detta ska få ett slut då jag inte uppleft en enda smärtfri dag på snart ett år. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: