Dröm huset

Gårdagens besök på Ekerö hos pappa, påminde mig om hur mycket jag vill bo i hus. Jag är uppvuxen i villa, både på pappas och mammas sida. Därför vill jag självklart att mina barn ska växa upp i hus. Helst en bit utanför Stockholm. Gärna här i kallhäll, vi trivs bra här, vi har nära till vattnet, sjöutsikt, strandpromenad, ett mindre centrum och har väldigt mycket och stora skogsområden precis utanför dörren! Som vi kan träna i och gå promenader med Focus! Skog och vatten är ett måste för både mig och Charlie så antingnen här i Kallhäll eller ute på Ekerö. Inte för långt bort från stor staden men ändå så pass långt bort, så man från "landet känsla" näst intill idyllisk miljö. Sen är ju själva huset vitigt också. Här är en lista på vad jag tycker är viktigt! 
 
Öppen planlösning: Jag vill att det är öppet mellan köket och vardagsrummet. Ett master bedroom på nedervåningen. Ett mindre vardagsrum/sällskapsrum på övervåning där barnens rum skall vara (3st sovrum).

Stor tomt: Vill ha minst 600kvm tomt helst större. Vill att barnen ska kunna leka i trägården med hunden, kunna bygga/ha en verandra. Vill helst ha en mindre på framsidan också och lite tomt.

Läget:
 I kallhäll eller på Ekerö helst på en återvändsgata, hörntomt mot skogen. Med söderläge på baksidan.

Två vångar:
är viktigt för att inte ta upp för myckt yta av tomten, samt att jag vill ha två delar en "barn del" och en "vuxen del". Det får gärna vara en suturäng villa.


 


Som ni kanske försår, kommer det bli svårt för oss att hitta ett hus...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: