Sök helg

 En lärorik helg med en fantsisk kursledare och många fina ekipage! Vi fick lära oss regler och hur tävlingar går till. Vi har fått göra dem fösta stegen praktiskt. Och framför allt fått insikt i hur lång väg det är att gå hur otroligt många moment det är i ett sök. Jag trodde inte alls att det var så här mycket. Jag trodde att hunden skulle leta upp människorna i en vallad ruta. Ja så är det i och för sig men inte alls så simpelt. Hunden skall gå i ett mönster och markera när den hittar en fugurant, komma in till dig, visa föraren och dommaren var figuranten är, inte röra figuranten, gå fot tillbaka till förarens stig, föraren får aldrig gå bakåt på stigen, hunden måste söka kontakt med dig innan den söker vidare varje gång den skall över stigen, hunden får bara gå på komando osv. En rad med regler!  

Blev oerhört insperaread och har fått lära mig massor av steg vi kan ta på egen hand. Ska bli kul att träna detta framför allt för att man måste vara fler när man tränar. Minst jag och en figge. Helst två figgar. Så många som möjligt, är bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: