En längtan, en dröm, en verklighet

Samma dröm, samma kläder, samma uppgift, samma människor, samma miljö, samma stolthet, samma styrka, samma känsla, samma önskan, samma längtan, varje natt. 

Varje natt drömmer jag, att jag är tillbaka, tillbaka i min gröna kläder, bär dem med stolthet, stryka och knäslan att: "kasta vad som helst framför mig", respekten mot alla, styrkan du kände i varje steg du tog, hur ont det än gjorde visste du att inget, inget, absolut ingeting kunde få dig att ge upp. Hur levande man kände sig. Hur du var du än befann dig bar med dig den där stoltheten: Soldat, Försvarsmakten, Sverige. Jag saknar hur jag såg på allt, hur allt var en uppförsbacke som jag tog mig upp för oavsett hur lång eller brant den var. Hur jag sträkte på ryggen och bröstade upp mig när en cevil var i närheten, hur uniformen betydde allt, hur jag kände mig viktig, hur det var att alltid ha en uppgift, hur det var att alltid ha människor om räknade med en. Sammhörigheten, vännerna, befälen, makten, respekten, utmaningarna, smärtan, mjölksyran, kampen, kylan, lukten, tystnaden, rekrylen, adrenalinet, svettet, sammarbetet, tillhörigheten, hatet, kärleken, leran, skorgen, marken, dånet, skriken, ledarkapet, pefektinen, precicionen, stoltheten, vikten, strykan, blodet, luften!

Finns inga ord för hur mycket jag saknar det, er, dem. Det gör ont i mig när jag tänker på det, den bästa tiden i mitt liv, det gör ont när jag vaknar mitt i natten och inser att det bara var en dröm, jag vill att det ska bli min verklighet, igen, nu! Jag vill inte vänta tills jag är opererad eller tills mina knän läkt, jag vill ha uniformen hängades i hallen, ha alla kläder vikta till yttersta perfektion i mitt skåp, jag vill att kylan ska bita sig fast i mig, jag vill att smärtan ska vara så där outlidlig, jag vill att rgenet ska piska mig i ansiktet när jag vaknar 0300 av en skottlossning, jag vill springa, skjuta, skrika, jag vill hålla i mitt vapen igen. 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: