Min sovlista

Läste en annan bloggerskas inlägg "Sovlistan", blev lite insperarad och full i skratt, då mina svar inte alls är lika bra som hennes, täkte att det kunde vara kul att dela med sig av:

När brukar du gå och lägga dig?
- Mellan 2130 - 2230 på vardagar. Somnar helt olika allt från 2135 till 0200. Älskar att sova men min kropp är oerhört dålig på att utföra den enkla ritualen.. Runt 2300 på helger, ingen pratypingla här längre! Beror ju självklart på vad jag gör med vid 23 brukar jag börja gäspa och få ryck i ögonlocken rejält!

När vaknar du?
- Innan jobb 0545, och en helg runt 0900. 

Är du morgonpigg?
- Jag har varit, under flera perioder i mitt liv, min kompiasr brukade vilja döda mig när jag vaknade först och råkade väcka dem och satt som ett otåligt barn på julafton och väntade på att att dagen skulle sätta fart och på att dem skulle vakna och komma igång. Sist jag var morgon pigg var under GMU perioden vaknade prik 0530 och var pigg som en lärka, kunde inte soma och var redo för stid även under permissionen. Dock försvan detta under sommar semesten och nu är jag absolut inte morgonpigg länge, längtar dock efter nästa periode för det är en fatastisk känsla att vakan på morgonen och bara vilja ut och springa flera mil direkt när man öppnar ögonen.

Vad finns på ditt nattduksbord?
- Försvarets hudsalva, bodylotion, min klocka, ett armband, en tavla på massor av bilder på mig och Charlie, en brose, en medalj, Ipad och mobil.

Vad gör du i sängen innan du somnar?
- Läser atiklar eller fakt på mobilen och har på vänner i bakgrunden. (har svårt för att somna och behöver oftast trötta ut ögonen för att kunna somna) 

Vilken låt är allra bäst att somna till?
- Ingen alls. I sånna fall val sång eller lugn klassiks musik.

Hur är din säng bäddad?
- Den är ofta, inte alltid men oftas bäddad, tycker inte om hund eller vardagskläder direkt i sängen! Hatar när det är smutts/knaper i sängen! 
 
Vad är ditt bästa sova gott-tips?
- Eftersom jag är sämst på att somna och sova har jag nog bara ett tips som nästa lltid funkar på mig, aktivera, trötta ut dig så mycket under dagen så att du är så trött så att du somnar så fort du står stilla eller itter ner. Då kommer du garanterat somna när du lägger dig i sängen! 

Hur sover du egentligen?
- Jag sover som sagt oerhört dåligt, i perioder, är i en "sova dåligt period" nu. Drömmer konstant hela nätter ofta mardrömmar, vrider, sparkar och rör på mig väldigt mycket och vaknar ofta av mina egna rörelser, drömmar eller värme/kyla. Har svårt att somna om och att somna vid huvudtaget, har haft sömnproblem till och från under livets gång och drömmer om en normal sömns rytm! 

Hur är din sovfrisyr?
- Katastof. Åt alla håll ofta med två cm hår kvar i tofsen.

Vad har du för säng?
- Charlie´s Ikea säng. Men vi ska och bör köpa en ny säng snart oc då blir det en special anassad kontenutalsäng!! 

Vad gör du mitt i natten?
- Sätter på en serie eller håller på med mobilen för att kunna somna om. Går upp och kissar eller kollar till Focus.

Hur gör du för att få ett mysigt sovrum?
- Har lite mysig svag belysning. Försöker hålla undanplockat och städat.

Vad är det konstigaste stället du har sovit på?
- I ett jakt torn på ett fält, i ösregn, blåst och noll grigt. Utan sovsäk eller liknande. Inte mycket sömn den natten men fineden blev upptäkt och vi vann, vi fick återgå till förläggningen vid 0445 för att sova i en timme på marken i ett skul, för att kunna utmarsera 0600.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: