mycket hund

Har 5 chatar öppna samtidigt på Facebook och alla handlar om hund, hund, hund, hund, hund, hund!
Hund träning, hund kurser, hund tävlingar osv. Det är mycket hund nu och mer lär det bli, för Focus blev ju tävlingsmyndig här förra helgen. Så snart drar det igång på riktigt. Det blir högsäsong innom bara några månader och det lär bli en hel del tävlingar och kurser och läger och tränings dagar under sommaren! Ska bli kul i höst och ser hur långt vi har kommit om vi uppnått våra mål och hur mycket efrarenhet i har samlat på oss. 

Idag har vi tränat jakt med Focus syster, pappa och en tollarkompis. Det råkade bli tre och en halv timme, långt pass. Jag är både stolt och mindre stolt över Focus. Han är ju tonåring nu, könsmogen och tycker ibland att det är kul att springa runt med viltet eller dummien och säga "kolla på mig, kolla på mig jag har en dummie" men han är ändå väldigt duktig på att komma in och avlämningaran är oftast fina. Sen är han tyvärr lite pipig nu för tiden, förväntan, hormoner och lite stress. Men det är något vi får jobba med. Han är inte värst och han är inte duktigast. Men jag accepterar inte minsta lilla gny! och jag vet, fel ras kanske. Men nej en utmaning blir det! En tyst, lugn, fokuserad, explosiv och snabb hund! Det är vad jag vill ha, det är vad jag ska ha, det är vad jag ska jobba för!

(Från höger) Focus, Focus syster "Chimay", Focus pappa "Ragge", tollaren "Charlie". 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: